torsdag 25 september 2014

Test i salbohed

Körde i salbohed och testade olika tryck i gaffeln och även lite höjder på styre och stam. Det började gå riktigt fort och jag upptäckte ganska fort att det går kanon i snabba kurvor och stökiga partier, ett litet hopp eller vägbula som jag kallar det som jag har byggt av pallar för att få ner farten. Kände direkt att där kan jag hoppa utför så jag laddade men gaffeln gick i botten när jag landade i en liten grop med framhjulet, tjoho vad det gick framlänges och landade på axeln och huvudet. Det knastrade i hjälmen och så mycket närmare ett nyckelbensbrott kan man inte komma, när jag låg där säger jag högt va f-n är cykeln. Inne bland stenarna ligger den och inte en skråma på den utan ett litet jack på handtaget. Just nu är jag jäkligt öm i kroppen rejält blå kommer jag nog vara i morgon. Körde vidare lite mer än 60 min och jag har nog hittat rätt med höjden på stammen, nu börjar jag hitta rätt och den börjar kännas riktigt ivrigt. Ska ge det breda styret lite tid att övertyga mig att det är bra men kommer nog att kapa några cm ändå men väntar lite med det. Ökade lufttrycket i gaffeln och laddade ner mot hoppet som jag ramlade i och det gick som en dans, tog det två ggr på raken utan problem. Nu ska det bli kul att köra race på söndag i Täby. Nästa vecka kommer jag träna lite på cx hojen och tänkte köra första cuperna nästa helg.

1 kommentar:

  1. Tur att det gick bättre för dig än för mig som knäckte nyckelbenet på två olika ställen...

    SvaraRadera