söndag 19 maj 2013

Riktig mtb

Det märks att det blir bra bana när både Emil Lindgren och Mathias wengelin bygger.  Tuffa backar mycket rötter och Sten mixat med motionsspår och ett antal stenkistor som många hade problem med. Jag var själv i min klass men alla vet jun och elit startade samtidigt, Kim Wiklund i jun tog starten och alla hängde på men två juniorer och Johan Landström fick en liten lucka på mig och Jens Westergren, Vi jobbade på och Jens som är så grymt stark uppför och på slätan gick upp och sa att nu jobbar vi på och täpper luckan, mina ben ville inte riktigt som jag ville just då men sen släppte det och på 3e varvet hade vi plockat in 10sec och vi var bara 20sec efter. Det är roligt när man hänger med dom duktiga kanonerna men när det blir fart ökningar blir man efter direkt men jag är riktigt förvånad att juniorerna kör så oplanerat i stökpartierna. Synd att inte fler hade hittat hit när dom bjöd på fina arrangemang och ett fint varuprisbord, hoppas att dom kör nästa år med och att fler xc åkare som tycker att det är för lite xc tävlingar verkligen ställer upp när någon har tävling. Nu var det otur att det var fler tävlingar samma dag men alla var inte i Kolmården och körde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar