måndag 7 mars 2011

grym vurpa

Jag har haft en rejäl svacka på skrivfronten, och jag tycker det är ganska ointresant att jämt skriva om hur bra min träning går. Igår var jag och Mathias Söderäng ute på mängd och det var ren glansis på vägarna som inbjöd till hög fart, eftersom mina dubbdäck är 12 år gamla så ska man inte hålla någon superhög fart. Hjärna som en fiskmås så var det full fart som gällde och man fick några släpp i spåren lite här och där men det kan vara ganska roligt med lite tillbud om man grejar dom. Nu fick jag en sladd åt vänster som jag parerade men det blev en retur åt höger och framhjulet gick rakt upp i snövallen i hög fart, jag flög rakt upp i luften och cyckeln for över huvudet ut på vägen mot Mathias. Jag flög baklänges ner på den isiga vägen och landade på ryggen, jag brukar aldrig ha verktyg i bak fickorna men just nu hade jag det. Låg kvar en stund eftersom jag hade en enorm smärta och jag fick för mig att jag hade knäckt ryggen med insexklumpen,och jag slog även i bakhuvudet. Rejält blåslagen på ryggen och en stel nacke har jag haft idag. Hoppas att det töar lite så det kommer fram lite grus på vägarna, såg förövrigt att det hade töat fram lite gräs mot husväggen och man kanske kan börja träna barmark där.

2 kommentarer:

  1. Aj, aj du ! Vi är för gamla för sådana grejor. Tur du reste dig och inte förstörde säsongen. Du borde ta efter min försiktiga åkning..
    Hälsningar Benny

    SvaraRadera
  2. Jag måste träna mer än någonsin nu när jag kommer upp i din klass. Man vill inte bli totalt förnedrad. Det har inte gått att träna den här veckan, har enbart rullat på trainern lite lätt. Tommy.

    SvaraRadera