söndag 9 juni 2013

Punktering

Efter att strulat till det i starten med pedalen fick jag många runt mig i startbacken,alla kör optimistiskt direkt i backen men sista knäppen innan toppen blir det trångt när många inte orkar. Jag kom inte om direkt och såg klungan försvinna, stressade inte för att komma ifatt men jag plockade vartefter. Hade en ledning på 30sek när jag fick bakhjulspunka1km innan varvningen,  jag sprang ok dom steniga partierna och kunde cykla på vissa bitar. Atle passerade mig och jag kom till bandepån så jag kunde byta till mitt extrahjul, nu var det bara att jaga som en idiot och det brukar inte gå att jaga på det sättet men jag hade vädret på min sida eftersom hala rötter och lera är mitt favoritföre. Fick höra att jag kört in 1,30 på Atle och hade bara 30 upp till honom när jag gick.ut på sista loopen. Bara efter några km var jag i rygg på honom och jag gick Om honom för att känna hur han var i backarna och han hängde lätt med, Vi höll en hög fart på vägarna jag hade till och med slut på växlar bitvis. Sen kom det en backe som han tappade lite i men täppte till direkt och då hade jag en plan att sticka i en backe   som avslutade med hala rötter och Sten. Men jag behövde inte göra det för Atle ramlade på en grusväg och jag stötte direkt för att få en rejäl lucka, det lyckades men sista biten är en tung grusväg och man ser långt fram men man ser även dom där bakom komma. Jag gick på max där för att han inte skulle börja ta in på mig men jag såg inte honom på hela gärdet och man kunde slappna av några sec. Det är skönt att man börjar höra speakern och närmar sig målet. Det var en riktigt skön seger och nu kommer det bli fokus på xc i Borås nästa helg. Nästa ll blir nog i Norberg om jag kan och vill men det är alltid roligt att köra hemma tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar