måndag 3 juni 2013

Långa lugnet

Alla var förvånade att jag kom till start på ett LL,men jag brukar köra dom som går i närheten som träning. Det blev seger i går men det var riktigt tråkigt att Atle fick punka.1a loopen höll jag mig långt bak i klungan och jag tappade till och med den en stund, jag hade koll på Atle vad han gjorde och sen när det gick uppför i slutet på 1a loopen körde jag på lite för att testa benen. Jag fick en rejäl lucka och när jag gick ut på 2a fick jag några bra ryggar att gå med bla Erik Wrang Men med den formen jag har kännde jag att jag kunde med lätthet köra fort uppför och dom fick bita i backarna, vi höll ihop tills mitten av 3e loopen  men då gick snöret för Erik och en annan person som jag inte känner. Nu var vi två som jobbade bra men jag ville vara uppe och dra för det mästa och benen liksom bara ville gasa, vi började plocka en hel del innan mål. Jag hatar att vinna när den tuffaste konkurenten får fel och i LL är Atle som ett lok och enormt snabb men det var synd med hans punka för jag tror att på den där banan hade han haft problem med mig (hoppas jag). Nu blir det högbo biken på torsdag och lida på söndag, tre LL inom en vecka och snacka om att jag inte kör LL.

5 kommentarer:

  1. Grymt bra kört Tommy!
    Ja, LL var ju inte din grej när jag frågade tidigare i vinter :-)
    Blir det VSM i Marathon i augusti för dig?
    /Håkan
    ps. Jag hade tänkt satsa på just det loppet men 3 månader med skador och sjukdom i år så är det tveksamt om jag kör VSM i Hässleholm.

    SvaraRadera
  2. Jag kör ll som träning och dom korta loppen tycker jag är bra eftersom jag behöver bättre slätdrag, jag kommer inte köra vsm och det korsar med syd Afrika vet vm. Hoppas att du kan köra i Hässleholm.

    SvaraRadera
  3. Ja, tävling är ju bästa träning sägs det, så helt rätt att få sig hårda långpass med LL.
    OK, så VVM är samtidigt som VSM.
    Lycka till på VM:et

    Ja, tack, jag hoppas också att jag kan träna som jag vill och även få till en hyfsad form till Augusti. Är dryga två månader dit så det borde funka.
    /Håkan
    ps. Ringtrycket fram/bak vad brukar du ha på ett ungefär på tävling på en 29:a HT?

    SvaraRadera
  4. Jag kör på27,5" och brukar köra 1,5 fram och 1,7kg bak med stansade hjul.

    SvaraRadera
  5. OJ, så du kör med så lite luft!
    Blir inte rullet på släta sträckor dåligt?
    Jag har också stansade hjul(American Classic) men trodde aldrig att man kan köra med så lite luft, hmmm, måste testa det.
    Jag väger 75kg å kör en 29:a
    /Håkan

    SvaraRadera