måndag 17 september 2012

Sista tävlingsdagen i Brasilien

                                                      GT mot tävlingsplatsen
                                                   Snygg start
                                                  Målgång
                                                creps på pinne
                                                    Nöjd norrlänning
                                                        Ännu nöjdare
                     Jag bytte tröja med en Brasilsk (cyklist) han fick s jag en xl
Jag börjar med att tacka för lite medlidande från lördagens skit, nu har jag börjat komma tillbaka och har inte feber eller ont i magen. Vi tror att det är maten på vårat hotell som vi fick mat förgiftning från, ett kanon hotell men mat kunde dom inte laga. Nu kommer det att bli skönt att komma hem till det som betyder allt för mig min familj och dom kommer att hämta mig på arlanda så det kommer nog en tår när dom står där. Det kommer även bli kul att träffa mina vuxna barn och barnbarn som jag inte träffat på en månad eftersom dom varit lite snuviga så dom inte skulle smitta mig. Dagens två hjältar är GT och Samuel som båda kom till start. GT tog starten men backade bak redan i första backen och låg 15sek från 3e plats ut på 2a varvet, utgången på3e varvet var det2,20 och kroppen ville inte åka fortare mer. En otrolig insats att komma 5a med en matförgiftning i bakfickan och jag om någon vet hur matt man blir efteråt. Samuel som knappt kunde komma ur sängen i morse uch hade problem med trappen ner till frullen. Vi trodde att han kommer bara starta och bryta efter något varv men han bevisar att han är en riktig norrlänning som inte ger upp. Jag ångrar att jag inte gick upp till springbacken och smygfilmade när han klev av cykeln och på. Nu har vi bara en natt kvar här på hotellet sen kommer vi vara i luften och på flygplattser tills vi landar på tisdag em kl15,00. Nu längtar vi hem allihop. Bilden ovanför är sist utförsbacken som ser ut .så i ca 1km

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt Tommy!!!! Att du inte kom till start. Ta med konserver nästa gång. Ha det så bra. Du och din familj.
    Hälsningar Siv (Åslund)

    SvaraRadera