söndag 8 augusti 2010

Träningstävling i Salbohedsbacken


Här går starten för dagens träningsrace i Salbohedsbacken. 6 stycken var vi som stod på startlinjen, förutom jag själv var det Gunnar Töjrén, Patrik Broberg, Christer Claar, Gunnar Bäckgren och Magnus Andersson. Jag tog starten och tyckte att jag hade bra ben så jag drog första varvet och en bit in på andra, men då gick GT om och jag hade ingen chans att hänga på. Resten av tävlingen gick det ganska segt, men GT körde starkt idag och jag är rätt nöjd med loppet ändå. När jag var hos honom för en dryg vecka sedan var det omvänd ordning. Banan går i och runt Salbohedbacken, som skulle forceras tre gånger per varv....Vi körde 5 varv och GT:s sluttid blev 1.05.07 och jag var närmare två minuter efter. Gunnar Bäckgren blev trea och tyckte att han inte kom igång förrän sista varvet, vilket även Patrik gjorde. Efter loppet blev det fika som Maria och Ebba kom med. Vi var alla överrens om att detta var grymt bra träning och något som vi borde göra oftare. Många småtävlingar runt om i landet har ju försvunnit..







1 kommentar: