måndag 9 juli 2012

TT hos GT

Hämtade Maria kl 14,00 när hon slutade jobbet och sen drog vi till GT i Norrtälje. Start kl 17,30 som var tempo på en bana som var tekniskt lätt och snabb, vi körde 4v i kanon fint väder kanske lite kvavt. steffe startade först sen jag och GT kom som ett lok redan på 2a varvet, jag tyckte att det gick bra men jag såg över på banan att Steffe gick ifrån och GT var det inget att bry sig om. Sega ben i den långa slakmotan förövrigt gick det bra tycker jag och det var Steffe som körde superfint. XC på söndagen och det känndes att det kommer kännas bättre idag. GT tog starten och jag hängde på och det känndes inte som det gick alltför fort, när vi kom till vm backen som är riktigt brant som internationella banor känndes det oförskämmt bra i benen. Sen gick det utför och snacka om att man får ståpälls i den backen, väl ute på grusvägen låg jag på hjul och det var bara att rulla med tills vi kom till den långa slakmotan och där slog Gt på grillen och jag fick släppa i slutet av backen. Men det börjar att kännas bra och att bli slagen av GT behöver man inte skämmas för. På natten tältade vi i deras trädgård och vi blev bjudna på god mat och smarriga jordgubbar med choklad på (undrar vart dom växer). Efer en trevlig helg åkte vi hem så att Maria hann sticka ut och cyka några tim. Nu väntar en hård vecka med mycket träning. TT på onsdag med mig själv om det inte kommer någon som vill bli svettig, och den viktigaste TT är på lördag i salbohed och alla som vill ta det sista innan SM är välkommna(från 15år till 97)yngre är kan köra men banan är tuff uppför så det kommer inte bli roligt för dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar