onsdag 4 juli 2012

På G

Tror att jag är på gång nu, varjefall varje morgon kl 05,00 blirdet gång med stavar. Vikten har börjat rasa och det känns bara bättre och bättre på cykeln. Igår körde jag och Mathias Söderäng ett ganska hårt pass på 50km med fartlek. Vi skulle vara fler men det blev bara vi 2. Ikväll hade jag tt i salbo och Maria Cyklade ut och jag och Ebba tog bilen, Ebba hade sin cykel med sig som förra väckan och hon ville cykla med mig på lite fina stigar. Hon blev bara tuffare och tuffare i utförsbackarna och jag säger att hon måste bromsa men det behövs inte skriker hon, sen får honett rejält styrfladder och går runt framlänges. Det blev en rejäl vurpa men det gick bra för henne. Under uppvärmningen kommer Mathias som vill vara med och leka. det känns ganska bra fast det är lite ojämna varvtider men det kommer hoppas jag. Det blir nog ett race i ransta i morgon om jag hinner dit. På lördag åker familjen till Norrtäljes cykeltok Gunnar Töjren. Det blir tt både lördag och söndag och vi kommer att tälta på deras gård. Jag kommer ha tt på onsdag och sen blir det på lördag i salbohed. GT kommer och vi ska försöka få hit några fler eftersom det är sista chansen innan SM. Kommer ligga på en tuff tränings nivå sista veckorna innan SM och hoppas att formen kommer, jag brukar ha tur att hitta formen precis till viktiga tävlingar.

2 kommentarer:

  1. Vill ni ha fler på start linjen nästa lördag så kan jag tänka mig att vara med om man får, gäller bara att hitta dit! Magnus P/Almby ik.

    SvaraRadera
  2. Självklart är du välkommen! alla är välkommna och det blir roligare om man är fler på startlinjen. Från 15-16 och uppåt passar perfekt eftersom banan har tvära och jobbiga backar, varvet tar mellan 10-11min så det blir mycket backe. Sprid gärna ut till fler cyklister som vill ha ett race innan SM. Vägbeskrivning kommer nästa vecka. tommy

    SvaraRadera