söndag 24 juli 2011

Sliten kropp





Vi har precis ätit frulle och jag provade lite Brasiliansk frulle för att vara lie onyttig även nu. Igår cyklade jag iväg från hotellet 06,45 och när jag cyklade förbi pubar och resturanger satt dom och sjöng och var bra fulla. Där kom en annan på cykel och en stor hjulväska på ryggen, det regnade ganska kraftigt och det är ca 10km till banan plus en färjetur(pråm). Väl uppe vid banan var jag nästan först och ställde mina hjul vid teknisk zon. Stack vidare på en väg som gick efer havet för att rulla lite lätt innan uppvärmningen började. Ställde mig på en höjd och tittade ut över havet och jag tänkte att jag är nog lyckligast i världen som får vara med om allt detta och även ha familjen med sig, efter 5 min hoppade jag upp på hojen och drog mot tävlings området och började en svin tuff uppvärmning som man önskar att man fick hoppa över. När dom ropade upp för start ropades mitt namn sist och jag hamnade längst bak, när starten gick var jag direkt framme där jag ville vara dvs brevid Fransmannen och Italienaren. Efter startloopen var det vi tre som det handlade om och Fransmannen låg och hela tiden och lurpassade på mig och Italienaren stötte direkt. Jag gick upp på 2a plats i en backe vid bananplantaget och även jag stötte från honom, nu gick det utför och det var grynt spårigt i leran och när vi kom till vägövergången var jag i rygg och såg ingen Fransman. Nu började ett vidrigt parti en stigning på ca1,5km och det var löpning som gällde dom första 300m sen gick det att cykla på 1an med ständigt hjulspinn. Han var en riktig hejjare på att springa så jag tappade ca 50m men hade koll på toppen. Tog det ganska lungt utför och jag ville inte göra några misstag. Vid varvningen var jag 30sek efter och viste att det kör jag in i utförsbackarna. När jag kom till utförskörningarna släppte jag på och fick in ett grymt fly men jag missar en sned rot under leran och det bär av ut i en ravin och jag går runt framlänges och hamnar ca 4m upp i träd och lianer ,landar på ryggen och tänker att nu är det kört men jag se cykeln hänger i ett träd och dinglar då kravlar jag mig upp och sliter ner den och springer sedan på dom svåra passagena. När jag gick ut på sista varvet var det bara att köra på säkerhet och det kändes ganska bra att korsa mållinjen som 2a i ett VM. Kroppen är rejält mörbultad efter vurpan och mitt högra knä som jag har problem med gör vidrigt ont efter all löpning. Idag ska vi åka till en djungelstig och turista lite och senare i veckan kommer vi att åka till ett nöjespark 4e största i världen. Jag passar även på att tacka för alla gattis kommentarer och sms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar