söndag 5 juni 2011

Salbohed xc















Idag körde vi en träningstävling på min bana och det var 7st tappra gubbar som rejsade. Jag åkte till backen i god tid innan eftersom att jag hade lite pilning kvar och sen skulle jag sätta upp en madrass runt ett träd vid min häftiga serpentin backe med 2 riktiga dropp. Då kommer det en snubbe som undrar vad jag håller på med, jag förklarar vänligt att vi ska köra mtb race men han säger kul men inte här för det är min mark och här får ni inte köra. Det blev att hitta en lösning på ca 30min och jag tror att alla blev nöjda ändå. Gunnar T, Gunnar B, Stefan, Magnus, Crister, patrik och jag stog på startlinjen kl 11,00, det blev jag och GT som tog komandot direkt och i uppförsbackarna kännde jag mig stark och GT fick släppa en liten lucka men den tog han in på andra partier. På 3e varvet missade jag i en kurva med stara runda stenar och GT fick en liten lucka som jag försökte plocka in men han var lite för stark och han stötte hårt på det varvet. Personligen så är jag skitnöjd med racet och det är nog det bästa jag har kört i år tycker jag. Hoppas att det blir ett race näsa år och att det kan komma några till som vill testa min bana. Nästa race där blir på tisdag och då blir jag själv på start linjen och även ett race på torsdag sedan lida loop. Jag tackar alla som kom och hjälpte mig och GT att hitta EM formen. Det blev lite sent med inlägget men jag har kört in några kubik ved i vedboden och jag har bara 9 kubik kvar att stapla innan midsommar.

1 kommentar:

  1. väldigt trevlig bana men jobbig orkade tre varv sen var det slut med mina ben för lite cykling hoppas jag, annars kanon race o gott kaffe tacka frun hoppas det här blir tradition ,tack

    SvaraRadera