måndag 13 juni 2011

Lida loop



I går kördes andra deltävlingen LL cupen i lida och redan innan start hade jag en bra kännsla i benen. Det känndes fint uppför startbacken och sedan rullade det på i ganska snabbt tempo men inte för snabbt. Efter ca 10km skruvades tempot upp och det började gå rejält fort bitvis, Benny och jag körde tillsamans och allt kändes perfekt. Vid ett tillfälle tappade jag rullen på den gruppen och det var helt omöjligt att köra ifatt dom. Trodde att jag skulle komma ikapp på dom fina berghällarna men tji fick jag, Benny är en grym cyklist och hans gångdrag är man lika impad av varje gång han trycker på efter en kurva. Atle Hansen är en annan cyklist som har kommit tillbaks på mtb banorna och han flåsade mig i nacken under hela loppet. Jag trodde att det var han som kom ifatt när det var 10km kvar eftersom att det kom upp en grön nr skylt bakom mig men det var en H30 åkare som tur var. Tog mig i mål som 2a men jag var ganska krokig men skit nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar