söndag 13 februari 2011

Engelbrektsloppet


Idag har jag och Gunnar Bäckgren varit vägvakt på Engelbrektsloppet. Vi blev rejält varma av snöskottningen eftersom bilarna körde bort snön hela tiden. Jag tog en bild på Janne Jakobsson men han körde inte så fort så han kom inte fram i bilden, men på vägen tillbaks hann jag inte få fram kameran.Mathias Nilsson vann korta motions klassen och Magnus Darvell kom omkring 7e plats. Det händer mycket roliga saker när man står vägvakt, en rolig grej var när Gunnar hade stoppat en bil och när det blev en liten lucka skulle han få köra över och han varvade upp motorn och släppte upp kopplingen men han hade backen i ha ha. Igår körde jag 3tim och det var ganska kallt fast det var underbar sol. Det blåste motvind på öppna fält och jag gick lite hårt där, kände mig ganska krokig sista timmen. Nu i veckan kommer nog ett paket med min tävlings gaffel och växlar,bromsar,och vevpari som jag kan sitta och pilla på. Den andra ramen kommer nog om ca 2v, man kan verkliger skryta om att Allebike har bra service och snabba leveranser när dom har prylarna hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar