lördag 29 januari 2011

Kanonväder



Det är alltid roligt att sätta sig på en riktig cykel när man har nött på en riktigt tung hoj. Premiärturen med Allebiken känndes helt ok, lite små justeringar kommer det bli men det var stort sett helt perfekt. Det sitter 175 vevar på just nu men när mina 170 vevar kommer så skickar Peter hit dom. Kommer även att byta till ett rakt styre och även sätta på barends. Det roliga var att det känndes som en turbo när jag trycker på i backarna och i gångdragen. Det blev lite stressigt när jag kom hem, jag skulle hämta Ebba hos mormor och hon hade mat färdig som vanligt när jag ska hämta henne. Jag fick kasta i mig maten och skruva på Ebba sina kläder för vi skulle iväg och titta på Tobbe trollkar. Han höll ett högt tempo som var uppskattat av alla barn som skrek av förtjusning åt hans trolleri och skämt. Ebba fick en trolleristav och nu trollar hon fram en blomma för mig hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar