söndag 25 augusti 2013

VM GULD

Min plan var att ta starten så att jag skulle vara först in på stigen och då upptäckte jag att jag hade 20m redan då, sen när jag var i första stigningen hade jag 50m och då tänkte jag att nu kör jag som jag gör hemma. När första loopen var avklarad hade jag en ledning på 30sek och jag började fundera på om jag hade gått ut för hårt men jag drev på som vanligt och vid varvningen hade jag 50sek och kännde mig hur pigg som hällst. Min ledning var som mest ca 2min och när jag gick ut på sista varvet  tänkte ja att inte ta några risker i djupa spår med stenar som kan skära sönder däcken men jag tryckte på uppför som vanligt, efter sista backen var det bara det beryktade hoppet kvar och funderade om jag skulle köra b linjen men tänkte att en världsmästare tar a linjen. Det var enkel körning nerför innan mål och den känslan att ha en hel målraka för sig själv är helt sjukt mäktigt när speker och människor skriker mitt namn.

12 kommentarer:

  1. Imponerande Tommy! Lyfter på hjälmen och bockar och bugar.

    SvaraRadera
  2. Ditt livs lopp igår Tommy.
    Var spännande att följa.
    Måste varit genrepet på min bana som gjorde susen :)

    SvaraRadera
  3. Härligt, väldigt starkt kört! Stort grattis!

    SvaraRadera
  4. Grattis Gubben!

    Hälsningar
    Anders Hansson Gävle CA

    SvaraRadera
  5. Shit vad roligt! Ett stort grattis verkligen Tommy :)

    /JohanC

    SvaraRadera
  6. Gratulerar den titeln har du verkligen förtjänat. Hälsningar Micke Ljungqvist MCK

    SvaraRadera
  7. Tummen upp för "en världsmästare tar a linjen"
    :)

    SvaraRadera
  8. Fan du är grym Tommy! Inspirerande att följa din cykelåkning, för en nybliven "gubbe"... :-)
    Kanske ses vi på nåt lopp i höst?
    Hälsa alla!

    SvaraRadera
  9. Stort grattis, riktigt grymt med VM guld. Bra kört

    SvaraRadera
  10. Grattis Tommy! Ruskigt imponerande!
    /Pär Björkman Luleå

    SvaraRadera
  11. Härlig prestation! Grattis!
    /Elias Västerås

    SvaraRadera
  12. Kristofer Eriksson15 oktober 2013 kl. 07:07

    Grattis Tommy!

    SvaraRadera