söndag 12 maj 2013

Idag körde vi tt i salbohed med hela 15 startande, GT och jag bestämmde i Hjo att vi skulle köra idag och vi viste att det var många som körde billingen igår. Ville hängde på och det bara rullade in en efter en så det var riktigt roligt att starta med många på startlinjen. Roligt att Tony Andersson som var en av sveriges bästa mtb cyklister för några år sedan och även tomas wallinder som regerade i h30 då. Det är roligt att västerås ck har tagit mina tt som klubbrace och sköter tidtagningen åt alla ett stort tack till alla inblandade. Vi startade ganska lugnt även fast ville tog startenoch det var roligt att några yngre fömågor tex Erik Åkesson och några till som jag inte kan namnen på vile stångas lite i början, Tony låg 2a och gt3a  och jag på hans hjul men tony tappade på ville i liftspåret och ville fick en liten lucka gt och jag plockade tony när vi kom upp och tog upp jakten på ville. När ville körde lite fel fick vi kontakt och vi körde hårt direkt gt har ett grymt slätdrag på dom få släta partier som finns men jag fick bita ordentligt för att klamra mig fast, på utgången av 3e varvet gjorde jag en miss som man inte får göra på en sådan här bana och jag försökte gå ifatt och jag kom närmare en stund men sen gick snöret och det var helt kört. dom bara försvann och dom åkte mycket fortare än mig idag men det var ett nyttigt race för oss alla hoppas jag och det blev Ville GT och sen jag som korsade mållinjen först. Jag tycker att Ville körde skitbra idag och han disponerade sina krafter hela loppet. Nu i veckan kommer jag att köra ett lopp med mig själv och nu har jag bra varvtider att gå på, jag kommer att köra en riktigt rolig tävling på lördag i västerås och i säter på söndag och jag tycker att alla xc åkare som alltid säger att det inte finns tävlingar sviker sporten som inte kommer och kör dom små men riktigt roliga tävlingarna, många säger att nästa år då jävlar ska jag satsa och köra mycket men man ser inte dom på tävlingarna.

2 kommentarer:

  1. Välkommen till Klippingracet i Säter på söndag,Tommy.Hoppas att det kommer lite åkare med upp hit från Västerås, för vi har en intensiv och rolig bana på ca 5km.
    Vi ses på söndag.
    Stefan Wengelin

    SvaraRadera
  2. Tjena!
    Har blivit en del tid norr om salbohed senaste halvåret, har du några fina stigar att tipsa om i trakterna?

    Emil Hedin

    SvaraRadera