tisdag 16 april 2013

Premiär i Danmark.

Der var som vanligt när man har tävlingspremiär,starten går och pang på direkt och benen riktigt skriker att man ska sluta med dom här dumheterna. 500 startande på en smal grusväg det är lite trångt när man ska in på stigarna på 1a varvet. Jag ,Benny,Rolf,och Kjell Vi Stog i 1a led men pga en vurpa på startloopen blev jag lite hindrad och kom efter,men efter lite tuff körning kom jag ifatt Kjell och Benny det började kännas behagligt men strax efter jag kört om kjell vurpade jag och fick börja om. Osmart som man är gav jag allt och var ifatt Benny vid varvningen men jag gick på rött, hade hoppas att det skulle gå lite lugnt någon km men Benny gick upp och drog på den tunga grusvägen och det var bara att trampa på själv. Benny är grymt stark på slätan men jag känner att jag har mycket kvar att ge men det har ju han med men det kommer att bli kul denna säsong när det blir några fler i h50.  Känner mig nöjd med en 4e plats i h50 och 30e totalt,  nu blir det kattegattstouren till helgen och där kommer det vara mjukt och man kommer garanterat bli helslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar