lördag 5 januari 2013

Min tävlings ram.

Nu har den kommit .

6 kommentarer:

  1. Mycket fin!
    Jag har kikat lite på Innolite grejer och har även mailkontakt med Ulf, fast deras web borde uppdateras rejält för som jag förstått så har Ulf massor med nya grejer bla.det du har skaffat=IMAGE MTB cyklarna.
    Vad blir det för gaffel till din IMAGE 27,5:a?
    /Håkan
    (kommer att tävla i H50 till sommarn)

    SvaraRadera
  2. Hej Håkan! hoppas att vi träffas i sommar på banorna. Det kommer en ny hemsida som är på gång och ramar och prylarna är på fotografering just nu. Sadelstolparna och klämmorna ser grymma ut likaså styrena och det kommer nog lite mer i framtiden som inte är riktigt klart ännu. Framgaffeln heter german-a och är superstyv och känns jäkligt skön i skogen./Tommy.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Tommy!
    Ja, det vore trevligt att tampas på någon tävling - fast på din höga nivå är jag inte. Jag började cykla igen 2011 efter 7 års uppehåll, så det finns mycket att träna ikapp.
    Ulf har mailat mig det du skriver och jag kommer att köpa ett styre samt troligen en sadelstolpe. Jag kommer att köra på en Lapierre XR 729(heldämpad 29:a) dock med American Classic TL tävlingshjul + en del lättning med bla. Innolite grejer så att vikten hamnar strax över 10kg med pedaler.
    Din 27,5" med den lätta å fina german-a gaffeln etc. lär väl bli superlätt?

    Har du koll på var Veteran SM MTB - Marathon kommer att gå 2013?

    Vi hörs
    /Håkan

    SvaraRadera
  4. Min tränings cykel ligger strax över 8,2kg enligt min våg och hoppas att tävlings cykeln kommer under 8kg. Jag har noll koll på marathon sm går eftersom jag inte satsar på marathon./Tommy.

    SvaraRadera
  5. Under 8 kilo blir riktigt bra, kul!
    OK, så du satsar på "vanliga" MTB -SM -EM -VM ?
    SM går väl i Södertälje som jag har förstått, kanske man ska vara med där för att se och lära.
    /Håkan

    SvaraRadera