lördag 11 augusti 2012

Målgång

Maria kör i mål på 4,45 och hon har gjort ett bra lopp. Själv körde jag på 2,53 och är skitnöjd över loppet. I starten tog jag medvetet lugnt tills jag kom upp till den plats som jag hade kollat in i går. Där petade jag i några växlar och körde ifatt ända till tätklungan. Det gick lite väl fort för mig på dom släta partierna och jag bestämmde att släppa Peter  Blomqists grupp. Tror att det var förståndigt att backa bak lite. Janne J och ett gäng kom ifatt och jag hängde dirkt på den gruppen, försökte hålla mig ganska nära Janne J på dom flacka partierna eftersom han har bra slätdrag. Ett kvitto på att jag ligger bra med träningen är att jag känner mig urstark i uppförsbackarna och kan trycka på ordäntligt när jag kommer upp. Sista 20km började det g rejält fort men jag var med och även jag trissade upp farten. Vi höll ihop hela gruppen till spurten och jag la ner efter precis innan mål. I morgon kommer jag att sticka ut och rulla några mil i ganska beskedlig fart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar