lördag 14 juli 2012

TT salbohed

Kul att det kom så många till start, vi var 10st på startlinjen. Gt tog starten och jag direkt på hjul och magnus på mitt, det kändes bra och jag hängde med i 1a backen och tänkte att jag får inte släppa i liftspåret men mina ben ville inte hela backen. Det blev en liten lucka på toppen men när vi kom in till skogspartiet så började jag plocka meter på gt och fick några meter på Magnus. Ut på 2a varvet bara stack Gt och sen såg man bara honom i slalombacken. Magnus stretade emot men jag åkte ifrån några sek varje varv men vi krigade  hela tiden och på 4e varvet körde vi jämt, 5e och 6e varvet vill jag bara glömma när Magnus kom ifatt var det som ett möte. Jag är skitnöjd med mitt lopp eftersom det inte gick att vila när Magnus hela tiden syntes där bakom. Ett stort tack till alla som kom till min bana och körde, tror att alla tyckte att banan var jobbig fast rolig. Efteråt skulle jag börja att plocka bort alla snitslar och pilar, tack Mathias för hjälpen.

Resultat  6 varv
Gunnar Töjrén 1,01,12                                                              
Magnus Petersen 1,04,59
Tommy Olsson 1,06,08
Johan Helander 1,12,47
Magnus Andersson 1,13,54

5 varv
Mathias Södereng 1,05,16

4 varv
Erik Åkesson 59,42
Irma Grape 59,55
Håkan Åkeson 1,02,57
Emil Gustafsson

1 kommentar:

  1. Tack Tommy för en bra träningstävling. Kul med backar, som mälardaling är man inte speciellt van... / Håkan

    SvaraRadera