söndag 20 maj 2012

Västerås xc

Igår körde jag Västerås xc och det kändes att jag bara tränat en vecka,men jag viste att deras bana är tillför MTB cykling. När jag provade banan fick jag en aha upplevelse att det finns riktiga banor kvar, ett litet minus var att varvet var lite långt. jag viste inte vad kroppen skulle tåla så jag bestämde att jag skulle rulla med i starten. När starten gick blev det en lucka direkt och jag tyckte att det gick lite sakta så vadan tänkte jag och laddade på för att hänga med 15-16 pojkarna, det blev två grabbar före mig och just nu åkte dom lite fortare än mig. Men jag fick en lucka direkt eftersom att Stefan L och några andra blev indragna i en startvurpa. Det känns skönt att det kändes bra nu, jag har inte tränat hårt på 2månader och det sätter sina spår. Idag har jag ochntre till varit ut och kört lite väg och stig i 2 Tim. N u kommer det bli en tuff period med träning och det får inte bli för hårt första veckorna men några Max pass kommer det bli. Kommer att köra TT runt gruvan på onsdag och då kommer jag köra hårt, det kommer att bli kul att köra i Borlänge i helgen fast jag inte gillar sådana banor men en komplett cyklist klarar alla underlag. Men som sagt det är roligt att vara tillbaka i sadeln igen och man är som ett barn som inte vill sluta att leka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar