fredag 15 juli 2011

SM xc

Jag tog och körde en liten regndans kvällen innan och som vanligt kom regnet innan vi skulle starta. Starten gick ganska lungt och vi var samlade till den första backen kom. Benny och jag stressade inte uppför men vi fick en rejäl lucka efter backen, sedan viste vi båda att det kommer bli lite lurpassning på varandra och Benny höjde farten i en backe men jag gick upp breve och visade att jag är med och farten sjönk. Det var min tur att visa lite kraft i ett stenparti men Benny visade sitt framhjul för mig och jag släppte. Trodde att loppet skulle vara ungefär så, men utförsbacken innan pulkabacken sladdade jag om en h40 åkare och fick en liten obetydlig lucka trodde jag men uppfö backen märkte jag att Bennys ben inte riktigt ville. Jag hoppade av och sprang sista biten och med riktig tur kom jag om 4st h40 åkare sen var det bara att köra, jag fick tider hela tiden av Crister Eriksson tvck som langade åt mig. Det bara flöt på hela tiden och jag bara ökade avståndet till Benny, kännde mig odödlig och hur pigg som hälst. Det var mitt lopp och mitt före tills jag gick ut på 4e varvet och jag trodde att det var punka vid varvningen och jag tittade ner men det var helt, hade då ca 1,30 min till Benny nar jag körde uppför 1a backen efter varvningen och precis innan toppen la jag i en växel till när hela bakhjulet släppte och jag fick problem att få dit det och Benny kom körande uppför backen.Nu fick han rejäla krafter och stack som en avlöning, efter mycket elände fick jag dit hjulet och tog upp jakten på honom och jag tog in men inte tillräckligt och jag körde mig stum. Sista varvet insåg jag att det var kört och som sagt tävlingen är inte klar innan man kommit över mållinjen och det var Benny som var först och stort grattis. Hade aldrig släppt 1a platsen om jag inte hade fått fel (ursäkta Benny) men jag kännde mig helt odödlig. Kom hem 01,30 i natt och upp i morse och tog rätt på husvagn och skitiga kläder, cykeln fick jag plocka isär totalt från växel reglagen till alla lager so hade halva boråsbanan i sig. Nu är det packat och klart och vi åker från sala ca 11,30 i morgon fm. Jag kommer att sticka ut och cykla 2tim tidigt i morgon bitti. Sedan bär det av till Brasilien och jag hoppas att formen håller i sig och att det kommer kännas bra, vi kommer att vara på resande fot i 26tim innan vi är framme och sedan tar det nog någon timme att komma till hotellet. Vi hörs

1 kommentar:

  1. skit också riktigt osis där.hade lite av ditt läge på sm i norberg och punkade mig långt bort från medaljer.Så grattis ändå till silvret.

    Nu får du ta VM i stället!

    SvaraRadera