tisdag 17 maj 2011

Billinge racet

Inte den bästa uppladdningen inför ett långlopp, hade uret på 04,00 och jag åkte kl05,00. Det var inte mycket trafik ute på vägarna vid den tiden, det enda man är rädd för vid den tiden är vilt och fyllekörningar. När starten gick lade jag mig i en ganska avvaktande position till dom som jag brukar åka jämt med på LL, och det blev en ganska behaglig resa i startbacken. Det var oturlig att jag inte kom om en åkare när det blev stig och det gick utför, när vi kom ut på banvallen hade tåget rullat långt bort och jag fick jaga som en tok. När den långa banvallen tog slut kom jag precis ifatt Erik Vrang och några till som jag för övrigt hade sällskap med hela loppet. Oturligt kom det en regnskur så att jag blev tvungen att ta av mina glasögon och det blev en riktig mardrömsfärd genom dom fina stigarna, jag lyckades hänga med trots dålig syn och när vi bara hade sista backen kvar pratade jag och Erik att det var skönt att vi åkte olika klasser och att vi kunde ta det ganska lungt uppför. Mitt i backen sticker Erik och jag undrade varför han fick ett sådant ryck. När jag kom i mål fick jag reda på att vi hade kört ifatt Peter K och Peter W och han gick om Peter K. Det hade varit kul om jag hade haft ögon som upptäck dom, då hade även jag kunnat köra ifatt grabbarna. Jag blev 2:a ca 3,30 efter Benny Andersson. Totalt sett jättenöjd med loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar