tisdag 28 december 2010

Viljepass

Idag hade jag planerat att köra ca 5 tim och det var bara -8, rena försommar värme mot det varit innan. Men det var en fuktig kyla som kröp in i märgen när jag cyklade. Jag hade även bestämt att ha lite högre fart när jag kör mängd, men jag blev för svettig så att jackan blev till en isbit och när jag ställde mig i backarna hade jag sitt ställning på överkroppen. Jag var relativt varm på kroppen men när jag kom ut på öppna fält och det blåste blev jag ganska kall. Hamnade på enormt dåliga vägar som var som tvättbrädor, både jag och cykeln höll på att skaka sönder i ca 20 km. Sista biten fick jag rejält krokiga ben och jag hade bara fokus på våran varma kamin där hemma. När jag kom till en korsning innan sala var det ca 5 km eller 10 km hem och jag var dum nog att ta den längre varianten, det blev strax under 4tim på ren vilja. Satt mig vid kaminen och tinade upp mina fötter, förra väckan körde jag i - 20 och jag var stek het när jag kom hem.Sedan bar det av ner på stan och inhandlade en ny tv på 46 tum och lite bio ljud till den. Jag trodde nästan att jag behövde en kran till att lyfta ner den gamla pjäsen, men Mathias kunde komma förbi och hjälpa mig att lyfta ner åbäket och han styrde även upp självaste inkopplingen av dom nya prylarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar