söndag 14 november 2010

Jag drog iväg tidigt i morse, rullade kl 07,00 och det var mörkt och disigt. Som tur är så har jag bra lyse både fram och bak. Vid åtta tiden kom det en rejäl regnskur och jag stannade som vanligt för att sätta på mig regnjackan som alltid ligger i vänster bakficka, men det var tomt där och den låg hemma på köksbordet torr och fin. Efter 3 tim mötte jag upp några vänner som skulle köra 2 tim, det blev 5,02 tim på min svintunga slaskmoppe. Det är inte roligt när det kommer en uppförsbacke eller tunga grusvägar som suger musten ur benen. I går var jag föråkare på Salas vinter marathon och det var 3 st från fredrikshov som sprang väldigt bra, han som vann ryckte i början av sista varvet och han vann på 2,36. Det kommer inte bli någon super träning den här veckan eftersom jag kört hårt denna vecka och jag har planerat en vilovecka. Jag måste komma ifatt med lite arbete hemma och göra klart i garaget så att vi kan köra in bilen nu när det blivit vinter. På lördag åker jag jönköping på mässan och kommer att sova över hos Daniel Eriksson sen åker jag på söndag fm. Kommer att bli kul att träffa Danne eftersom vi inte träffas så ofta efersom han har lagt av med cyklandet,men man kanske kan tjata lite på honom att köra något långlopp.Och jag kommer släpa med mig honom på mässan så att han blir lite sugen att plocka fram hojen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar