lördag 21 augusti 2010

Snart EM

Nu är det bara 1v kvar till EM i pra loop och det känns som formen är på väg tillbaka. Jag är otroligt taggad att köra där trots att jag har problem med hög höjd,och blir tvungen att starta i sista startled. Sista året i h 45-49 så det blir tufft bland ungdommarna. Jag har gjort min träningsbana med tuffa stigningar som liknar den banan, fast det finns inte några långa backar här men ungefär lika tvära. I torsdags körde jag race med mig själv igen och satte banrekord fast att det kändes ganska tungt, och det positiva var att jag bara tappade 12 sek till dom sista varven. Maria har varit uppe och sprungit vasa staffetten idag och ifk Salas damer blev 5a idag men dom vann förra året. Mormor och morfar tog Ebba idag så jag tog racern och körde en sväng runt Ängelsberg och Norberg sedan några småvägar tillbaks till Sala. Regnjackan åkte på 3 gånger idag , det blev 14 mil trots regn. I morgon kommer jag köra race på min bana och hoppas att det kommer gå fort riktigt fort,troligen kommer jag att tappa rejält på sista varven men jag ska inte spara på krafterna, det är sista racet innan vi åker. Kommer att köra några korta snabba intervaller med racern i början av veckan.På torsdag åker vi till Nice och blir där till fredagen, måste hämta nr lappen senast kl 16,00 på fredagen.Startar 08,30 sen får man se hur det går med höghöjden. Efter racet åker vi tillbaks till Nice och går ut och äter god mat och lite vin, dom är ju ganska kända på på vin i Frankrike. Hemresa på söndag arbete på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar