måndag 30 augusti 2010

Hemma

Nu är man hemma igen och har jobbat en dag. Jag känner mig helnöjd med 5e platsen i lördags på EM i Pra Loup. Eftersom att jag inte hade varit där och anpassat mig med höghöjden var jag osäker på hur jag skulle lägga upp loppet. Redan på uppvärmningen bestämde jag mig för att inte maxa benen för mycket. Jag fick stå i femte led i starten så jag blev tvungen att köra ganska fräckt och det är tur att jag inte kan franska när man blev tvungen att använda lite armbågar. 1a backen plockade jag en hel del men jag hade besämt att inte dra på mig syra så jag släppte lite fart och gick på lättaste växeln sista biten innan det gick nerför. Det var dammigt utför så jag tog en rövare och la mig i omkörningsfilen och jag plockade många innan det började gå uppför igen. När jag kom till langningen ropade Maria att jag låg 7a och jag plockade fler till varvningen och där låg jag delad 4a. Jag och tysken drog ifrån dom som låg bakom och hade 15 sek till 3an, men han drog ifrån oss mer och mer så han var starkare än oss. Tysken hade problem med växlingen i nästan alla uppförsbackar och jag gjorde bara ett misstag med växlingen och det kostade mig tyskens rygg, jag hade inte ork i mina ben att täppa till luckan. Vi hade 1½ varv kvar och jag hoppades att han skulle göra något misstag så det kunde bli match igen men han klarade sig den här gången. Jag känner att hade jag klarat honom och tror att jag kunnat kämpat om 3e platsen om jag hade kunnat varit där en vecka innan.

Ett tack till Peter Karlsson med sällskap som fotade och hejade! Peter som för övrigt körde dan efter mig och kom på 18:e plats i H40. Eftersom vi åkte från Nice på söndan kunde vi tyvärr inte vara kvar och titta.

1 kommentar:

  1. Grattis Tommy!!! Starkt och bra kört!! Den läskiga utförslöpan såg lätt ut när du körde!!/GT

    SvaraRadera