tisdag 27 juli 2010

Älgsafari

Idag gick jag som vanligt 1 tim med stavar innan frullen. Efter några timmar cyklade jag till salbohed där jag har en grymt jobbig träningsbana. Det är en liten slalom backe och en skog som liknar rättviks bana,idag åkte Maria och Ebba dit för att sköta tidtagningen och påhejning. Banan har ca 100 höjdmeter per varv och tar mellan 12-13 min, och det känndes bra i 2 varv men sedan gick klockan väldigt fort.Jag funderar på att ha en tränings tävling söndagen den 8/8 om det är någon som vill komma, och alla är välkommna att köra en enkel tävling eftersom det är dåligt med mtb tävlingar just nu. Efter en lugn cykeltur hem fick jag stressa att skrapa av mig svetten och äta i en matlåda i bilen. Vi skulle på älgsafari och kolla på älgar, det var en häftig upplevelse att klappa älgar och nästan ha dom i knät.Ebba ville inte klappa dom i början men sedan ville hon klappa fler gånger. När vi kom hem lekte hon med sina lekdjur och hade älgsafari i sitt rum. Stavgång kl 8,00 i morgon och sen kör jag racer några timmar. På torsdag åker jag till Norrtälje för att delta i deras km i xc som kommer bli ett tufft race enligt GT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar