måndag 14 juni 2010

Lida loop

Körde lida loop igår och jag kände mig ganska pigg utom på 1a loopen, jag blev tvär slut och hade stumma ben, men när vi kom till mtb partiet innan varvningen blev hela kroppen sprallig. Nu började det kännas fint i uppförsbackarna, Erik Wrang åkte starkt igår och jag fick bita på vissa vägar men när det gick uppför tyckte jag att jag hade lite bättre ben (troligen mörkade han ). Ca 10 km innan varvning på loop 2 lossnade min högra pedal och den satt kvar i skon, fick stanna och skruva fast den med fingrarna sedan kunde jag fortsätta, men fick stanna några gånger innan varvningen. Ett snabbt stopp i bandepån och jag drog fast pedalen ordentligt, sedan var det bara att jaga. Men jag kännde mig jagad och det var ganska jobbigt att åka loop 3 helt själv utan någon som kunde dra några meter. Jag höll 2a platsen men en bit bakom kom Dick Samuelsson som körde starkt. Han har haft en tuff vårsäsong och det är kul om han kan komma igång nu till sommaren. Hade jag haft ordning på mina prylar hade det nog blivit spurt mellan mig och Erik som ? hade tagit. Men Erik var både stark och bäst igår, och det var hans första seger i cupen så det är bara att gratulera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar