torsdag 13 maj 2010

Ottars trampen

Åkte till vendel mellan Uppsala och Tierp på ett motionslopp idag,en kanon rolig bana och jobbig som bara tusan hade dom fått ihop. Tog det ganska lungt i starten och jag gick upp i ledning efter 1km sedan såg jag bara 3st bakom fram till ca 1mil, sen gick det upp och ner för en ås med många tvära backar och långa slakmotor. Allt flöt på perfekt på förtsta varvet och vid varvningenhade jag ledning med 3,20. Efter ca 7km hoppade kedjan uför en stötig stenbacke och när jag skulle trampa upp den fastnade den och vred sig ett halvt varv. Fick stanna och meka ca 1min och jag kunde vrida tillbaks den någorlunda bra, körde vidare med en automat växlad cykel som växlade tre växlar åt gången, inte nog med det så kom det en regnskur och jag blev tvungen att plocka av mig mina glasögon och då ser jag inte speciellt mycket. Men jag höll undan dom 5mil vi körde och jag vann med 4,32 fast jag hade lite strul, grymt fina arangemang och ett otroligt fint prisbord. Jag körde ett tufft intervall pass kvällen innnan på järndammen som har börjat att torka upp nu, det har varit dåligt med träning i skogen eftersom det har varit snö,lera och bottenlöst bitvis. Nu till hälgen kommer jag hålla på i trädgården och anlägga en gräsmatta och träna lite förståss, det blir inget LL i billingen för mig. Kommer bara köra några LL i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar