söndag 9 maj 2010

Cup i Tidaholm

Det blev en andra plats idag i Tidaholm. Jag var med bra i starten och tog plats bland dom fem i täten,Rolf började tappa redan efter ett halft varv och Peter B fick problem med kedjan. Det blev jag ,Erik, och Peter K som körde tillsamans några varv, men Rolf hade fått nya krafter och började plocka in och även Peter B tog in på oss. Peter k fick släppa och Rolf kom som en kanon och han stötte direkt när han kom ifatt, jag och Erik hängde på och vi såg att det fanns lite syra i hans ben med. Vi hängde ihop alla 3 tills det var ca 1km kvar, då laddade jag utför sista backen och blev av med Erik som fick släppa utför. Nu stog det mellan mig och Rolf och i näst sista backen fick Rolf en liten lucka som jag inte kunde täppa till, nu var det bara en snabb utförsbacke och målbacken kvar och jag plockade enormt mycket utför men det räckte inte enda fram. Rolf var den starkaste idag och han är värd segern, både Rolf,Erik och jag hade ett ganska tufft lopp idag men roligt. Jag tycker att jag körde bättre idag än jag körde igår, men en 1a och 2a plats på en helg kan man vara nöjd med.

1 kommentar:

  1. Va grym du är i år Tommy. Grattis till en superbra säsongsinledning. Vi syns i Borlänge.
    Johan

    SvaraRadera