lördag 8 maj 2010

Cup i Hjo

Målgång och det blev min första 1a plats i år. Jag hade bestämt att jag skulle ta det lungt 1a varvet , Rolf hamnade i täten när Peter vurpade ordentligt efter starten . Peter blomqist och Erik Vrang låg framför mig nästa hela 1a varvet, Rolf hade inte sina pigga ben med sig idag, vi tog honom innan vi skulle komma till ett litet sten parti, jag tog ett bättre spår än dom andra och hamnade först. Körde ganska lungt utför och när det var dags för den långa stigningen innan varvningen tyckte jag att jag körde ganska sakta men när jag kom upp hae jag fått en liten lucka. Bestämde mig att jag skulle vänta in dom ,men när det började stiga uppför fick jag lucka igen och då körde jag på ett varv. Jag hade koll hela loppet och ökade på sista varvet. Jag körde banan igår och jag tyckte att det skulle gå bra att köra med stel gaffel ,så jag monterade på min stela gaffel på morgonen. Nog känns det i hand lederna efter loppet men det var bara två ställen det stötte mycket i händerna. Jag tycker att cykeln blir underbar att släpa uppför och i gångdragen är den rapp som fn. Efter mycket om och men kom jag fram till Tidaholm, ska det vara så svårt att pila till en bana, pratade med några cyklister som stog parkerade vid en skola och dom sa att husvagnar ska parkera bakom skolan på en grus plan. Parkerade där och passade på att sova en stund,när jag vaknade hade det inte kommit någon mer. Klädde på mig cykeln och stack ut i regnet och letade efter banan , gissade att jag skulle upp i skogen vid en höjd, efter en km hittade jag tävlingsplattsen och där var det en pil som visade husvagn parkering, skit dåligt tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Grattis GrymGubben!!! Starkt kört! Lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  2. Grattis GrymGubben!!! Starkt kört! Lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  3. Grattis GrymGubben!!! Starkt kört! Lycka till i morgon!

    SvaraRadera