lördag 22 maj 2010

Borlänge tour

Idag gick det bra på xc loppet, jag blev 2a efter Peter k som gjorde ett ryck i sista backen. Vi hade sällskap nästan hela loppet och vi hade en gaska stor lucka på andra varvet , men på sista varvet blev det lite bevakning på varandra så dom började plocka in mot slutet . J ag har 18sek upp till Peter och delar 2a platsen med Rolf, och jag har 2 hundradelar fördel till honom, Erik w ligger 6 sek eter oss. I morgon blir det mil tempo och det kommer bli kanon hårtd tävling. Synd att jag misslyckades på prolågen i fredags, jag måste fått en smäll på bak växeln eller något skräp i kedjan redan efter 300m eftersom mina växlar inte fungerade som dom skulle. Men jag är super nöjd med tävlingen hitills eftersom att jag inte tycker om såna här släta banor som man kan åka racer på. Nu lär jg sova eftersom det blir en tuff dag i morgon och att jag måste hålla undan för Rolf och Erik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar