söndag 18 april 2010

Keps cup

Igår åkte jag till fiskartorpet på keps cup, det skulle visa sig att jag hade tunga ben att brottas med. Fick en dålig start och det var bara att ligga i tåget och vänta på min tur att köra om. Trodde att jag skulle hänga med Ulf och Gunnar men jag blev förnedrad istället. Lite småbesviken rattade jag hem combon till en magsjuk Ebba som hade längtat efter pappa, så det blev inte så mycket meka på kvällen. Hade tänkt att jag skulle sätta ihop min tävlings cykel men det blev att åka på den gamla cykeln. Idag rattade jag combon till ursvik där järfälla ck ordnade kepsen, det var en kanon bana en riktig mtb bana, hoppas det blir en riktig tävling där. På uppvärmningen kännde jag att idag kommer det att spritta i benen allt bara kändes bra, Fick en fin start men jag slog i en sten med vänster pedal efter ca 300m och gängorna och hela skiten släppte. Det hade varit fint med lite positiv cykling nu innan tävlingarna sätter igång. Lägret på bosön mån-ons var mycket givande , även där körde vi en avslutningstävling på onsdagen och jag låg med ganska bra men jag lyckades att vurpa rakt in i ett träd med höger axel och jag stog 3min innan jag började köra igen, trodde att jag hade brytit nyckelbenet. När jag kom hem stog Maria och krattade bort massa löv och grus efter skottningen. Kastade ut sista snön på gräsmattan så att jag inte kunde kratta där. Nu har jag mekat ihop min tävlings hoj, och jag tog en tur på vägen och vilken skillnad jag blev nästan avkastad när jag drog på.Hoppas att Ebba börjar må lite bättre i morgon Maria är hemma till 13,00 och då tar jag över. Hoppas att vi inte blir smittade av henne.

2 kommentarer:

  1. Otur med pedalen Tommy! Surt att åka en massa mil för att sen tävla i 1 minut, men i Mjölby då j-vlar......

    /Norlin

    SvaraRadera
  2. Det är ju så kul att sitta och åka bil det är ju bra att öva på bilkörning. Jag tycker att det ska bli skit kul att det sätter igång i Mjölby. Hade hoppats på att veta hur formen är men jag tror att den är på gång. / Tommy

    SvaraRadera