söndag 11 april 2010

Keps cup

I dag körde jag min första keps i källbrink i huddinge. Hann med tre varv på uppvärmningen trots att höger pedal envisades med att lossna hela tiden, efter två stopp fick jag fast den. När starten gick bestämde jag att bara ligga med i en bra position tills den första kurvan, men jag fick ett dåligt spår uppför första backen men dom fick stopp i det snabba spåret till vänster och jag hade fritt fram. Rejält stumma ben i första backen och hela varvet men jag återhämtade mig bra och började hitta en fin rytm. Jag såg Ola Hällström en bit framför mig + någr andra cyklister som jag kom ifatt på nästa varv. På varv tre började jag ta in på Ola och plockade rejält på mitt sista varv, jag var uppe i hjul sista 20 meterna men jag gick i mål och Ola hade ett varv kvar. Jag är väldigt nöjd med min körning i dag, det brukar gå rejält tungt dom första racen. Stressade hem och fick härlig kyckling gryta med ris och en glad dotter som hade längtat efter mig hela dagen sa hon.Tvätt av cykel och lite mekning så att den är färdig tills imorgon. Min son Mathias fyllde 24 år idag så det var kalas hemma hos honom. Hem och packa till morgondagen, jag åker till bosön på läger i tre dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar