måndag 26 april 2010

Cup-tävling i Mjölby




Mjölby bjöd på fina banor och fint väder, 28 st stod på start linjen och det kändes lite ovant när startern räknade ner. jag fick en fin start 4-5a ungefär efter någon km gick jag upp efter Erik Wrang och efter mig skuggade Peter Karlsson, tempot skruvades upp direkt och vi tre fick en rejäl lucka direkt. Peter stötte direkt när vi hade kört ca halva varvet,jag försökte köra om Erik men misslyckades i en backe och Peter gav allt för att få en stor lucka. När jag kom om Erik tog jag upp jakten och plockade in rejält i utmaningen hade ca 15m fram till honom men han åkte mycket fortare på slätan än mig. Bakom såg jag Rolf Svensson komma som ett lok, när han kom ifatt hängde jag på direkt och det gick fort men perfekt fart att börja plocka tid på Peter. Uppför mördarhålan gick jag om Rolf och min plan var att köra ifrån på dom tekniska partierna så att han fick jaga igen. Fick en liten lucka men klantade till det i utmaningen, styret tog i ett träd och det sa bara pang så låg jag där. Plockade upp cykeln och upptäckte att frambroms handtaget hade gått av inne vid styret, kastade mig på cykeln men det slog tvärstopp när bromsolje behållaren åkte in i framhjulet, fick hålla den i handen tills jag kom till ban depån och fick ett buntband att fästa fast den på styret. Erik hade även han passerat innan jag kunde komma igång. Sista varvet körde jag utan frambroms och det var svårt att komma ihåg att jag bara hade bakbroms , på några ställen gick det mer än fort och ren tur att jag inte vurpade. Blev 4a och det är jag väldigt nöjd med och jag tror att min form är på gång. Efter tävlingen kände jag att jag hade slagit i foten men tänkte inte så mycket mer på den just då, men när jag kom hem hade den svällt upp rejält och under natten hade jag så ont att täcket var för tungt att ha på foten. Idag har jag jobbat utan problem, men är fortfarande uppsvälld.

1 kommentar:

  1. Mycket starkt kört Tommy, du har en riktigt grym tävlingsskalle!

    SvaraRadera