söndag 14 februari 2010

Engelbrektsloppet

Idag stog jag vägvakt på engelbrektsloppet och stoppade bilar och skottade fram snö. Jag och Gunnar Bäckgren hade en väg övergång efter ca 2 km, och när alla kom tillbaks mot mål. Allt gick bra och alla var vänliga även fast dom fick stå och vänta en stund, MEN jag fick ett riktigt stolpskott på min sida som påstog att han skulle hinna över fast hela klungan hade 100m kvar till övergången och jag förklarade att vi måste skotta fram snö efter att bilarna har åkt förbi och det hinner inte vi då svarade han att jag skiter i eran jävla snö.Det känndes ganska otäckt att ha en bil stå och varva bakom ryggen,efter 3-4 min hoppade han ur bilen och sprang fram till spåret och tittar argt sedan vänder han sig om och går rakt emot mig och knuffar till mig ordentligt, när jag hittar balansen kommer nästa knuff och jag hamnar i diket på knä.Vet inte vart jag fick allt lugn ifrån för ivanliga fall skulle både han och bilen varit lite ömma lite här och där. Den fan hoppar in i bilen och varvar upp skodan och kör på mig på benen och sedan snabbt i med backen, han backar en bit och sedan vänder han allt detta är med fullt varv på motorn.I själva vändningen höll han på att åka av vägen, han fick aplåder av publiken som var där.Som tur var stog jag nära när han körde på mig så det känndes knappt.Kl 13,00 gick vi av vårat pass och då åkte jag hem och cylade lite med Ebba på gården,sedan körde jag trainer i Frankrike.

1 kommentar:

  1. va fan va det för idiot?? det va konstigt att du höll dig lugn hehe :) jag hade blivit galen :D

    SvaraRadera