söndag 17 januari 2010

Härligt väder

Grymt härligt att cykla ute när det är 3-4 grader och fina skogs vägar. Igår kväll körde jag med lyse i 2 tim ,det var en aha upplevelse att andas in frisk luft när jag fick cykla ute. Jag gick upp med tuppen idag och käkade frulle, 07,30 satt jag på cykeln och fick köra med lyse 1a timen , lite nysnö på vägarna allt var bara positivt det gick super lätt även i motvind. Jag körde några tim sedan åkte jag till träffpunkten för söndags cyklingen. Träffade Sven olov som ville köra 2tim det blev en trivsam runda med lite roliga incidenter.Efter ca 2km tutade det bakom oss och det kom en bil sakta väldigt närma oss vi trodde att det var en kompis, men det var en idiot som satt och pekade på diket och knöt näven åt oss. Pulsen gick upp 300 slag när man försöker köra ifatt den idioten,när man lugnat ner sig började dom fina grusvägarna. Uppe på stadsskogen fick vi plocka bort en liten tall som låg över vägen snön börjar bli tung för träden nu. Efter 10 min stog en stor orre i diket och jag fick fram kameran men men jag hann bara få med baken och en stor sten. Efter 4 tim cykel kom jag hem och käkade lite sedan stog Ebba i startgroparna som ville ut och åka bobb men när vi väl var ute blev hon sur på mig och gick in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar